Osvita.ua Бізнес-освіта Статті MBA Стратегія бізнес-шкіл: клієнт диктує умови
Стратегія бізнес-шкіл: клієнт диктує умови

Корпорації зробили з нещодавньої рецесії лише один висновок, що стосується короткострокових та середньострокових програм: це ринок покупців, де клієнт диктує власні умови

Стратегія бізнес-шкіл: клієнт диктує умови

Потреби клієнтів, загальне управління якістю та глобальна чутливість – ось основні теми, що мають стати як частиною того що бізнес-школи роблять, так і частиною того, що вони проповідують. В минулому залишились часи, коли бізнес-школа могла запропонувати певний курс, тому що мала професора, який розумівся на предметі; потреба клієнта зараз стала першочерговою.

Через вторгнення тренінгових компаній та консультантів з управління на традиційну територію бізнес-шкіл, останні вже 2-3 роки спостерігають зниження доходів від короткострокових освітніх програм.

Зараз вони сподіваються, що бізнес повертається. Але відновлення рівня "щасливих часів" 2006 року триватиме певний період часу, розповідає Стів Бурнет, заступник декана з короткострокової освіти бізнес-школи Kellogg School of Management. Короткострокові та середньострокові програми мають тенденцію "швидко збавити оберти, а потім кілька років відновлювати позиції", - розповідає він.

Однак бізнес повертається, а вимоги змінюються. Компанії платять в середньому тисячу доларів на день під час отримання бізнес-освіти своїм працівником, тому прагнуть брати участь у розробці та здійсненні навчальних програм. Вони вимагають таких показників роботи, які б допомогли іншим частинам їхнього бізнесу.

У середовищі бізнес-шкіл уже давно йшли розмови про вимірювання рівня повернення інвестицій короткострокових програм, однак вони дійшли висновку, що це просто неможливо оцінити. Зараз деякі компанії вирішили впровадити власну систему оцінювання, а тому не платять за програми, поки не будуть переконані у їх ефективності.

Джаум Хугас, виконавчий директор іспанської школи Esade business school, розповідає, що в залежності від успіху корпоративної програми, школа може додатково отримати до 15 відсотків плати за навчання, або стільки ж недоотримати. Для програм, створених для підвищення управлінської ефективності, інструментів, які можуть виміряти їх успішність, досить багато – від підлеглих, колег та керівництва до реалізації індивідуальних планів.

У школі Kellogg об’єднують програми, що тривають два-три дні, розраховуючи на учасників з інших регіонів, які з більшою вірогідністю приїдуть пройти кілька програм за тиждень. Але на багатьох короткотермінових традиційних програмах, як наприклад "Фінанси для нефінансистів", бізнес-школи витісняються тренінговими компаніями, які проводять ту ж роботу, але значно дешевше.

Відмінність між консалтинговими службами та бізнес-школами теж починає розпливатись. Компанії часто просять школи рухатись у такі сфери як коучінг, створюючи додатковий тиск на директорів програм, розповідає Біл Шеддон, директор Центру індивідуального виконавчого розвитку школи Cranfield. Підхід, який обрала Cranfield, полягає у фокусуванні викладацького складу на навчанні, створюючи для інших послуг спеціальні агенції, розповідає він. "Що я забезпечую клієнту, так це гарантований рівень експерта (чи коуча)".

То чим бізнес-школи відрізняються від консалтингових агенцій? Джозеф Валор, професор інформаційних систем іспанської бізнес-школи Iese Business Schoolкаже каже, що консультанти вирішують проблеми, у той час як бізнес-школи вчать менеджерів як вирішити їхні власні проблеми. "Мені хочеться думати, що ми можемо розвинути навички та характер для розв’язання проблем, замість того, щоб вирішувати самі проблеми".

Однією із задач є збереження часу та грошей. "Гроші – це проблема, - каже професор Валор. – Однак час – це теж гроші". Компанії все частіше замінюють елементи традиційних програм на Інтернет-сесії – вебінари або онлайн навчання груп.

Financial Times. Переклад Мирослав Гришин Освіта.ua.

Освіта.ua
13.05.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!