Osvita.ua Бізнес-освіта Статті MBA Бізнес-школи беруть курс на глобалізацію
Бізнес-школи беруть курс на глобалізацію

Глобалізація – це модне слівце в середовищі бізнес-шкіл, і багато програм активізують свої зусилля, намагаючись розширити закордонні пропозиції

Бізнес-школи беруть курс на глобалізацію

Більшість шкіл зараз включають певні глобальні розділи у свої навчальні програми, щоб підготувати студентів для роботи за кордоном та підняти свої показники у міжнародних рейтингах.

Такі школи як, наприклад, Fuqua School of Business Дукського університету або Booth School of Business Чиказького університету, відкрили свої представництва за кордоном. Інші школи спрощують умови для обміну студентами з перспективними країнами, наприклад, Туреччиною та Чилі. Крім того існують членства в консорціумах та навчальні угоди, які пропонуються іноземним школам деякими американськими MBA програмами.

Однак дехто налаштований скептично, вважаючи що такі спроби не можуть адекватно підготувати студентів до роботи за кордоном. "Щоб досягти певного рівня, аби працювати і жити за кордоном, потрібно щонайменше бути там шість місяців на рік", - каже Варен Беніс, професор школи Marshall School of Business Університету Південної Кароліни.

У доповіді, опублікованій у лютому AACSB International (The Association to Advance Collegiate Schools of Business) ставиться під сумнів достовірність показників деяких шкільних альянсів, враховуючи їхні прорахунки у оцінці власної ефективності.

Роберт Брюнер, декан школи Darden School of Business Університету Вірджинії, яка пропонує програми "Global MBA", каже, що школи до цих пір експериментують з кількома прототипами. "Наслідком хвилі інновацій стала поява багатьох моделей", - каже пан Брюнер, голова комісії, що написала звіт AACSB.

Хоча більшість студентів отримують роботу у власних країнах, бізнес-школи наполягають на тому, що викладання аналізу міжнародних компаній чи створення груп зі студентів з різних країн допомагає випускникам отримати роботу на міжнародному ринку праці.

Якби там не було, а рекрутери, що наймають випускників MBA-програм, кажуть, що сама по собі ця підготовка недостатня для того, щоб отримати роботу у міжнародній компанії.

Скоріше за все є певна розбіжність між діяльністю шкіл з впровадження глобальності та специфічними навичками, які потрібні роботодавцям.

Аплікантам на отримання роботи у міжнародній компанії Bain&Co. потрібно продемонструвати володіння іноземною мовою, наприклад, французькою, корейською чи мандаринським діалектом китайської. Кандидат може також отримати роботу, якщо у нього вже є досвід роботи з міжнародними компаніями.

"Багато бізнес-шкіл пропонують студентам можливість поїхати за кордон, але я не знаю чи цього достатньо", - каже Рус Хагей, старший партнер та керівник з всесвітнього пошуку кадрів у Bain&Co.

Бізнес-школа Hult International Business School, яка знаходиться у Бостоні, має філіали у Лондоні, Шанхаї, Сан-Франциско та Дубаї, крім того планується відкриття відділення і у Нью-Йорку. Кожен з філіалів забезпечує потік студентів – у 2010 році до школи вступило 425 аплікантів, цього року цифра зросте до 625. На думку президента школи Стефана Ходжеса – усе це заслуга іноземних відділень, половина студентів школи надає перевагу навчанню у закордонному філіалі.

Кожен новий кампус обходиться школі у 15-20 мільйонів доларів, розповідає пан Ходжес, однак за рахунок збільшення кількості студентів дохід школи зросте на 11,1 мільйонів доларів на рік.

Альянси із зарубіжними школами – найдешевший спосіб розширити свою "глобальність". Babson College нещодавно додав до свого міжнародного консорціуму Бангкокський університет за один мільйон доларів. Згідно з угодою на наступні десять років професори коледжу організують підприємницький центр та підготують для нього викладацький склад, розповідає ректор Babson College.

Массачусетський технологічний інститут (MIT), що має альянси з пів дюжиною шкіл, нещодавно підписав угоду з турецькою бізнес-школою Sabanci School of Management. Представник MIT відмовився назвати суму, яку заплатила школа за альянс, однак розповів, що в рамках п’ятирічної угоди студенти Sabanci School of Management можуть два тижні навчатися у Массачусетському інституті, а викладацький склад школи працюватиме разом з массачусетськими колегами над спільними дослідженнями. В свою чергу студенти MIT отримають бонус у вигляді доступу до турецьких компаній, пов’язаних з Sabanci.

Інші школи, як наприклад Haas School of Business Університету Каліфорнії, більше покладаються на заняття. Студенти цієї бізнес-школи на заняттях з міжнародного розвитку беруть участь у міні-консалтингових проектах, наприклад для Nokia Corp. Метою є написання бізнес-плану чи проведення дослідження як краще увійти на ринок іншої держави. Зрозуміло, що студенти не отримують платню за роботу, а ось школа бере за такі послуги від 2 до 15 тисяч доларів.

"Такого роду досвід змінює погляд студентів на світ", - розповідає Крісті Рауб, виконавчий директор програми з розвитку міжнародного бізнесу школи Haas School. За її словами гроші, які школа отримує за проекти, ідуть на фінансування занять.

Тим часом у Harvard Business School, навчальна поїздка за кордон скоро буде вимогою для вступу.

У свою чергу Девід Сміт, директор Accenture Public Ltd Co, який набирає випускників бізнес-шкіл на "глобальні" посади, каже що широкий кругозір, який включає розуміння нюансів інших культур та здатність переїжджати – це ключ для займання високих посад. Два рівних у всьому іншому кандидати будуть доводити, що вони розуміють як міжнародні ринки відрізняються від національних, та показувати, що вони знають як задовольнити очікування членів команди з інших країн.

"Я не знаю чи достатньо для цього провести два тижні за кордоном", - каже пан Сміт.

The Wall Street Journal. Переклад Мирослав Гришин, Освіта.ua.

Освіта.ua
11.05.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!