Osvita.ua Бізнес-освіта Статті MBA Консультанти зі вступу та приймальні комісії: від війни до співпраці
Консультанти зі вступу та приймальні комісії: від війни до співпраці

Минулої весни Harvard Business School наважилась на крок, який здавався абсолютно неможливим всього десять років тому. Бізнес-школа запросила 50 консультантів зі вступу до свого старовинного кампусу

Консультанти зі вступу та приймальні комісії: від війни до співпраці

Консультантам провели екскурсію по корпусам університету, збудованим у нео-георгіанському стилі, та організували зустріч з керівником приймальної комісії Ді Леопольдом і виконавчим директором Гарвардської MBA-програми Стівом Нельсоном.

"Нас приймали як колег-професіоналів, -каже Ден Багер, який управляє фірмою "Обмін MBA", що допомагає аплікантам вступити до бізнес-шкіл. – Усе це було так сердечно і щиро".

Ці теплі обійми найпрестижніших бізнес-шкіл в країні, схоже, знаменуть собою поворотний пункт для консультантів зі вступу до бізнес-шкіл.

Не так давно Harvard, Stanford, Wharton та інші відомі бізнес-школи не схвалювали діяльність цих "помічників", сприймаючи їх зі скептицизмом. Школи офіційно виступали проти використання консультантів, деякі навіть прямо забороняли своїм аплікантам це робити. Вони хвилювались через те, що у разі популярності такої практики працівники приймальних комісій не знатимуть чию роботу вони перевіряють – студентів чи високооплачуваних консультантів.

І навіть, якщо консультанти лише трошки підправляють есе та допомагають клієнтам краще презентувати свої сильні сторони, чи справедливо це по відношенню до аплікантів, які не можуть заплатити за послуги помічника?

Однак, ці проблеми втратили актуальність. Відносини між топовими бізнес-школами та консультантами змінились з прохолодних на дуже теплі. Візит до Harvard Business School був частиною триденної конференції, організованої Міжнародною асоціацією з підготовки до вступу (AIGAC). Консультанти також зустрілися з деканом Sloan School та членами приймальних комісій найпрестижніших вузів, включаючи Dartmouth, Yale, а представники Duke. Columbia, New York University, Michigan та Insead навіть дали консультантам можливість подивитись на роботу приймальної комісії зсередини, екзаменуючи трьох гіпотетичних кандидатів з кожної групи.

"Вони розуміють, що ми нікуди не дінемось"

"Колись між нами була ворожнеча, - каже один з консультантів, якого вразило бажання Harvard Business School запросити групу цього року. – Зараз вони почали нас сприймати, бо розуміють, що ми нікуди не дінемось".

Ще більше сприяє порозумінню між колись ворогуючими таборами той факт, що у сучасних умовах школам, які хочуть отримати найкращих студентів, доводиться створювати комфортні умови і для консультантів. І не лише тому, що ті певним чином представляють інтереси студентів, а й тому, що консультанти через велику кількість онлайн ресурсів контактують зі значно більшим числом можливих студентів, ніж будь-яка приймальна комісія, крім того, вони мають величезний вплив на вибір аплікантом бізнес-школи.

Однак, не всі так думають. Леопольд з Гарварду не бачить у минулорічному візиті схвалення діяльності консультантів зі вступу. Вона каже, що зустрічалась з ними лише заради отримання інформації як студенти використовують консультації для вступу. "Це була угода, яку ми уклали з AIGAC: інформація за інформацію. – каже вона. – На мою думку, місія виконана".

Варто зазначити, що триденна конференція, організована минулого року це вже третій подібний захід. 2008 року Northwestern та Chicago організовували щось подібне, а у 2009 році Columbia та New York University приймали гостей-консультантів.

Зв'язок, що почав виникати між консультантами та школами, де в чому спричинений тим, що дехто з консультантів у свій час працював у приймальній комісії. Багато інших – випускники елітних бізнес-шкіл. Наприклад, з 40 консультантів, що працюють у фірмі "Обмін MBA", 9 – випускники Harvard Business School, півдюжини – зі школи Wharton та ще троє з Stanford Graduate School of Business. Крім того, тут працює багато колишніх співробітників приймальних комісій цих та інших престижних бізнес-шкіл.

"Зараз школи вбачають у консультантах не "найманців", а скоріше "набір помічників", - каже заступник декана University of Chicago по роботі з full-time MBA-програмами Стейсі Коул.

Консультаційний бізнес зараз розвивається на хвилі студентів, зацікавлених у отриманні, як і раніше, популярного ступеню MBA. MBA-програми отримали минулого року 196 тисяч вступних есе, що на 85 тисяч більше ніж, 2005 року.

Коли Рок Гарсіа очолив приймальну комісію Sloan School MIT у кінці 80-х, школа приваблювала 1700 аплікантів на рік. Минулого року 4782 людини подали документи на вступ до неї. За той же період часу кількість консультантів зі вступу теж зросла у рази. Лише асоціація AIGAC об’єднує 93 учасника з одинадцяти країн.

Експерти вважають, що по всьому світу налічується понад 300 консалтингових фірм з більш, ніж 500 консультантами зі вступу на MBA-програми. Прибуток цих фірм складає щонайменше 35 мільйонів доларів на рік.

Деякі школи оплачують візити консультантів

Школи, які не входять до десятки кращих включають витрати на консультантів до своїх бюджетів. Indian School of Business у Хайдарабаді, Індія оплатила переліт та проживання для Андре Гвідо, старшого консультанта фірми "mbaMission".

У 2008 році Kelley School of Business оплатила приїзд до кампусу цілої групи консультантів. Цей візит мав на меті познайомити консультантів зі школою, аби вони радили її своїм клієнтам.

Майже третина аплікантів, що вступають до кращих шкіл, використовують консультантів

Консультанти стали звичайною частиною вступного процесу. Важко назвати точні цифри, адже консультаційні центри традиційно обіцяють багатьом аплікантам цілковиту анонімність. Однак, за даними деяких фірм від чверті до третини усіх аплікантів, що вступають до Топ-10 бізнес-шкіл США, користується їхніми послугами. Половина студентів, що вступають до шкіл Harvard, Stanford та Wharton, платить за поради.

Люди, що прагнуть отримати ступінь MBA, зазвичай щедро платять за консультації, в середньому від 5 до 10 тисяч доларів. Топові консалтингові фірми отримують прибутки на рівні з кращими адвокатськими конторами. Наприклад, набір есе, написаний фірмою "Hernandez College Consulting", обійдеться апліканту у 900 доларів. Дехто пропонує послуги на вибір: наприклад, Сенфорд Крейсберг, консультант з Бостону, візьме 300 доларів за заняття з підготовки до інтерв’ю та ще 900 доларів за "генеральну перевірку" усіх матеріалів перед їхньою відправкою до бізнес-школи.

"Найміть консультанта, "воно того варте"

Так чи інакше, а клієнти консультаційних центрів та агенств задоволені результатом. Аплікати, що використовували послуги консультантів, кажуть, що це збільшило їхні шанси потрапити до бажаного закладу.

"Джамал Молтах, студент друго курсу Harvard Business School, вірить у те, що кілька тисяч доларів, які він витратив на допомогу у написанні есе окупилися. "Воно було того варте", - наполягає він.

Власне, навіть 10 тисяч доларів, витрачені на допомогу при вступі, це крапля у морі порівняно із загальною вартістю навчання на MBA-програмі, яка обходиться американським студентам приблизно у 300 тисяч, які вони "втрачають" за ці два роки.

Зміна орієнтирів

Часи змінюються і, якщо раніше використання послуг консультантів вважалось ледь не незаконним, то зараз все більше шкіл доходять до висновку, що консалтингові агентства невід’ємна частина вступного процесу.

Тепер консультанти не лише допомагають написати есе чи підготуватись до інтерв’ю, зараз вони допомагають апліканти визначитись із довготерміновою перспективою, знайти життєве покликання, щоб обрати саме ту програму, яка їм потрібна.

"Питання стосується того, хто ви. Чого ви хочете. – каже Макс Даффі, колишній заступник голови приймальної комісії, що перейшла у консалтинговий бізнес. – Після того як ви це вирішите, можна знайти програму, яка підійте саме вам".

Poets&Quants, переклад Мирослав Гришин, Освіта.ua

 

Освіта.ua
23.02.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!