Osvita.ua Бізнес-освіта Статті MBA Операція бізнес-школа: Як знайти правильну MBA-програму
Операція бізнес-школа: Як знайти правильну MBA-програму

Інформаційне перенасичення перетворює пошук необхідної бізнес-школи на значно важче заняття, ніж воно має бути. Як знайти те, що вам необхідно і відсіяти усе зайве

Операція бізнес-школа: Як знайти правильну MBA-програму

У мільйонах порад, які щороку даються з різних аспектів MBA, перший крок, що стосується вибору бізнес школи – пошук – практично ігнорується.

Вибір необхідної бізнес-школи – справа надзвичайно важлива, і ви не зможете зробити правильний вибір, якщо не відвідаєте кілька закладів і не подивитися на них зсередини.

Починаючи від блогерів і закінчуючи асоціаціями бізнес-шкіл - людям є що розповісти про процес вибору освітнього закладу, включаючи те, які школи варто розглядати, як написати гідне есе і, де отримати рекомендаційні листи. Спроба розібратися в усіх цих аспектах та списках потенційних бізнес-шкіл може стати непосильною задачею. Багато хто просто не знає з якого боку почати.

"Це може бути складним завданням", - говорить Брюс Делмоніко, директор приймальної комісії в Єльській школі менеджменту (Yale Full-Time MBA Profile). Потрібно опрацювати дуже багато інформації".

Ваші пріоритети у пошуках бізнес-школи

Пошук бізнес-школи – те саме, що пошук самого себе. Роздуми про те, що ви бажаєте отримати від освіти і який тип бізнес-школи вам потрібен – це ключ. Директор приймальної комісії каже, що цей процес не дуже відрізняється від вдивляння у кришталеву кулю.

"Визначте ваші пріоритети", - каже Кетлін Едвардс, заступник директора приймальної комісії MBA-програм в бізнес-школі Goizueta університету Еморі (Goizueta Full-Time MBA Profile).

"Подумайте про те, якою мірою освіта сприятиме вашій кар'єрі, яку роботу ви бажали б мати, про спосіб життя, який би хотіли б вести. Тоді подумайте про ваші уподобання, щодо розташування школи, її духу, її випускників. Після самостійного аналізу претендент може починати спілкуватися з іншими.

"Розмови з людьми, які вже мають роботу – хороший спосіб зробити вибір та дізнатися інформацію про бізнес-школи, що спеціалізуються у цій галузі", - каже Едвардс."Серйозно продумайте ваші кар'єрні цілі, - говорить вона. - це допоможе Вам не лише при вступі, а і в пошуку роботи".

Інформація про працевлаштування випускників МВА

"Зазвичай претенденти припускаються серйозної помилки: вони не дивляться статистику працевлаштування випускників окремих бізнес-шкіл. Вже у бізнес-школі вони бувають розчаровані тими можливостями працевлаштування, що їм пропонують", - каже Скот Шрум, директор приймальної комісії MBA-програми у Верітас Преп, Малібу (Каліфорнія) та головний спеціаліст у підготовці до тесту GMAT.

Багато іноземних студентів, які відвідують американські бізнес-школи з надією, що MBA-програма допоможе їм отримати роботу в США, зазнають сильного розчарування, адже їм доводиться повертатись додому.

Щоб ознайомитись з інформацією щодо подальшого працевлаштування, абітурієнти можуть проглянути детальну інформацію про бізнес-школи, наприклад, на сайті MBA.com або продивитися профілі на Businessweek.com, де за допомогою спеціального інструменту можна порівняти параметри різних шкіл: від розташування до вербувальників, які запрошують випускників бізнес-школи на роботу. Крім того, багато бізнес-шкіл самі оприлюднюють інформацію щодо працевлаштування в Інтернеті, як, наприклад, Гарвардська бізнес-школа, але так чинять далеко не всі.

"Школи намагаються не ділитися інформацією щодо працевлаштування, каже Шрум. – Тому абітурієнти повинні самі ставити запитання з цього приводу".

Запитання до випускників МВА-програм

Інше джерело інформації про майбутню MBA-програму – її випускники. Більшість бізнес-шкіл зведуть абітурієнтів та потрібних їм випускників, але є і інші джерела, включаючи LinkedIn та інші подібні соціальні мережі, що надають більш точний пошук за галуззю, компанією чи навіть назвою роботи.

Розмовляючи з випускниками MBA, абітурієнтам варто запитати їх про рекрутерів, яких вони зустрічали у кампусі, і як школа допомогла їм з пошуком роботи.

Ці перші зустрічі з поважними фахівцями допоможуть вступникам розвинути зв’язки, і можливо приведуть до людей, які зможуть дати їм рекомендації, говорить Сара Е. Нехер, заступник голови приймальної комісії MBA в Дарденській школі бізнесу Університету Вірджинії (Darden Full-Time MBA Profile).

Після розмови з випускниками, коли абітурієнт більш чітко усвідомить, яким буде його власне життя після закінчення бізнес-школи, треба прямувати до Інтернету. Різниця між надійними джерелами і сміттям складніша, ніж здається, хоча б через велику кількість інформації.

Брендові імена, як правило, безпечна ставка. Наприклад, такі організації, як Національне товариство латиноамериканських МВА, GMAC, яка адмініструє тест GMAT, отримують міжнародне визнання.

Думки в мережі

На початку процесу, претенденти стикаються з інформацією від інших користувачів, часто у форматі сторінок різних соціальних мереж, на кшталт, Facebook чи Twitter, а також у блогах чи на форумах.

Цей контент приховує деяку небезпеку, каже Шрум. "Немає дефіциту думок, - каже вона. – Це потенційно небезпечно, але ви знаходитесь не далі, ніж за два кроки від першоджерела".

Дуже важливо цікавитись кваліфікацію людей, щоб визначити наскільки достовірною є інформація, каже Шрум. Читайте різні точки зору, щоб відділити правду від вимислів. Будьте скептичні щодо усіх ваших джерел.

"Не довіряйте просто так працівникам приймальної комісії, - каже вона. – Але якщо те, що кажемо ми і те, що кажуть студенти і випускники співпадає, тоді вам немає чого хвилюватися".

Майте на увазі, що у працівників приймальних комісій досить специфічна робота.

"Приймальні комісії – важливе джерело інформації щодо процесу вступу, але необов'язково для шкільного досвіду, - говорить Шрум. – Вони дадуть вам відповіді, але студенти і випускники краще орієнтуються у цих питаннях".

При цьому, студентів і випускників іноді навчають, що казати чи писати. "Тому, - каже вона, – Краще запитати у ваших джерел чи обмежує бізнес-школа інформацію, якою вони діляться з потенційними студентами. Нескладно поставити спеціальне запитання, для того щоб виявити неправду – таке як "Яка найбільша проблема у відділі працевлаштування?". Або знайти контакти випускника, яким школа не опікується, а тому він можливо захоче висловити іншу точку зору як безробітний випускник.

Рейтинги бізнес-шкіл

Одним із найбільш впливових джерел інформації про бізнес-школи є різноманітні рейтинги, що публікуються у Financial Times, The Economist, Bloomberg та Businessweek's.

Не дивлячись на те, що більшість експертів зі вступу згодні що рейтинги – чудовий відправний пункт, вони радять абітурієнтам тримати ці списки на перспективу.

"Люди мають схильність дуже сильно чіплятись за рейтинги, - каже Делмоніко. – Вони грузнуть у дрібницях та репутаціях різноманітних програм".

Розумні абітурієнти, каже Делмоніко, використовують рейтинг як один з інструментів, щоб написати список привабливих бізнес-шкіл та визначити, які їхні шанси у кожному з них. Продовжуючи пошук, вони повинні використати "метод воронки", щоб скоротити список до чотирьох – шести програм, на які вони вступатимуть.

Чого претенденти не хочуть робити, так це обмежувати свої можливості чи закриватись для всіх варіантів. Враховуючи велику кількість шкіл, принаймні на початку, – це найкращий спосіб знайти потрібну бізнес-школу.

"Як правило, ми маємо ухил до підтвердження. – каже Шрум. – Ви зробили вибір на користь Вортона (Wharton Full-Time MBA Profile) і бачите лише інформацію, яка підтверджує ваш вибір. Тому ви вдягаєте шори і не усвідомлюєте, що, скажімо, Слоанська школа менеджменту (Sloan Full-Time MBA Profile) підходить вам більше".

Процес відсіювання в основному починається – а інколи і закінчується – з результатами тесту GMAT. Наприклад, якщо ви проходили GMAT двічі і ваш найвищий бал 610, тоді Гарвард, Вортон і Слоан, де необхідні середні бали вище 700, мабуть не дуже реальна ціль. Результати тесту для успішних абітурієнтів доступні онлайн.

Інші відомості, що можуть бути використані для оцінки ваших шансів зайняти місце у престижній школі включають в себе інформацію про профіль курсу, який більшість шкіл розміщують в Інтернеті. Це може допомогти зрозуміти на кого розрахована МВА програма: абітурієнтів з трьох- чи шестирічним досвідом. Навіть порівнявши власну зарплату з платнею за pre-MBA програму, ви можете зрозуміти на який рівень досвіду розрахована програма: на претендентів з роботою початкового рівня чи вище.

З перших вуст

Зустрічі та заходи, що організовують різні бізнес-школи можуть допомогти абітурієнту краще зрозуміти нюанси МВА-програми. Більшість бізнес-шкіл проводять заходи у різних регіонах, викладаючи фото- і відеозвіти онлайн. Це хороший спосіб проводити пошуки бізнес-школи, аби прийняти зважене рішення щодо вступу.

Відвідування кампусу (університету) надає широкі можливості для спілкування зі студентами та адміністрацією, на власні очі побачити як буде виглядати ваше повсякденне життя та відвідати заняття. І хоча жодна школа не вимагає візитів, Шрум каже, що на приймальні комісії справляють гарне враження абітурієнти, які докладають зайвих зусиль і включають у свої есе та відповіді на інтерв’ю відомості про шкільну культуру чи роблять певні пропозиції, на які їх надихнули відвідини кампусу.

"Це безумство не відвідати трійку лідерів з вашого списку", - каже Шрум. – "Це не тільки підкаже вам чи впишетесь ви у шкільну культуру, але й зробить вас кращим абітурієнтом".

www.businessweek.com, переклад Мирослав Гришин, Освіта.ua

Освіта.ua
26.01.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!