Osvita.ua Бізнес-освіта Статті Коучинг Коучинг: погляд професіонала
Коучинг: погляд професіонала

Інтерв’ю з Marcia Reynolds, всесвітньо відомим коучем, екс-президентом Міжнародної Федерації Коучинга (ICF)

Коучинг: погляд професіонала

Розуміння коучингу у різних майстрів відрізняється або існують якісь єдині стандарти?

Зараз з'явилося дуже багато шкіл коучингу, і тому підходи до коучингу можуть бути різними. Однак Міжнародна федерація коучингу вважає - і більшість професіоналів згодні з цим - що коучинг, в першу чергу, процес, заснований на питаннях.

Коучи допомагають своїм клієнтам задавати правильні питання, знаходити відповіді і в результаті досягати своїх цілей. Коучи не підказують клієнтам, що їм робити, як це роблять консультанти. Вони використовують спеціальні техніки, наводять приклади та описують різні ситуації для того, щоб допомогти клієнтам побачити нові перспективи, дати імпульс творчим здібностям в пошуку нових рішень. Докладну інформацію про стандарти коучингу Ви можете знайти, наприклад, на веб-сайті Федерації коучингу, www.coachfederation.org.

У чому причина такого швидкого зростання популярності коучингу в світі?

Я можу назвати три причини, за якими коучинг став настільки популярний.

По-перше, зараз люди не бояться просити допомоги. Вони купують книги, ходять на семінари та наймають професіоналів, які допомагають їм у розвитку бізнесу.

По-друге, працювати з коучем набагато ефективніше, ніж відвідувати семінар. У менеджерів, які займаються з коучем, є партнер, з яким можна поговорити і у якого можна багато чому навчитися. Причому взаємини коуча з клієнтом тривалі і постійні. Менеджери можуть навчитися на семінарі новим навичкам, але вони часто втрачають набуті вміння, якщо поряд немає людини, яка б допомагала їм у практиці навички після закінчення семінару. Коучинг - відмінний спосіб вкладення грошей в розвиток працівників і власників бізнесу: отриманий прибуток набагато перевищує інвестиції.

І, нарешті, зростання кількості шкіл коучингу та їх розвиток допомогли розповісти всьому світу про професію коуча.

Як Ви оцінюєте потреби менеджерів в послугах коучів?

Не існує єдино правильного підходу до менеджменту. Менеджмент - складний процес. Економіка та ринок продовжують стрімко змінюватися, і менеджерам необхідна підтримка у прийнятті правильних рішень, які стосуються питань бізнесу і персоналу. Крім того, коучі приносять з собою технології, розроблені кращими фахівцями в інших країнах. Це допоможе менеджерам вчитися та розвиватися швидше.

Зараз не час вести "бізнес як завжди". Те, що працювало у минулому, може не спрацювати зараз. Краще розуміючи себе та оточуючих треба рухатися вперед і досягати успіху.

Чим діяльність коуча відрізняється від роботи бізнес-психолога?

Робота коуча і психолога має багато спільного, сфери їхніх інтересів перетинаються. Однак коучинг фокусується в основному на тому, як досягти успіху, а не на тому, як вирішити старі проблеми. Процес коучингу протікає швидше, завдяки тому, що коучі зазвичай не витрачають так багато часу на оцінки, як психологи. Замість цього, коучі працюють, розкриваючи протягом коучинг-бесіди відчуття клієнтів і розбіжності в їх мисленні. Коучи спонукають клієнтів ставити собі нові цілі, потім, якщо потрібно, допомагають долати перешкоди, що виникають на шляху. Коучинг більше орієнтований на практичну дія, ніж психологія.

Що значить управляти власними емоціями? Що таке концепція емоційної компетентності?

Я намагаюся уникати слова «управляти», тому що з деяких пір воно часто означає «приховувати свої емоції». Емоційна компетенція - це процес визначення нашого стану для того, щоб зрозуміти, яким чином він впливає на нашу поведінку. Усвідомлюючи це, ми можемо суттєво покращити свої взаємини з іншими людьми.

Емоції впливають на всі наші рішення та дії. Якщо ми не усвідомлюємо цього, ми дозволяємо своєму мозку контролювати себе. Якщо ми знаємо про емоційні імпульси та провокації, ми здатні підказати своєму мозку, що робити. Результатом стають не тільки правильні дії та вірні рішення, але спокій і внутрішня гармонія.

У яких компаніях необхідне проведення коуч-заходів із формування емоційної компетентності працівників, і якому рівню менеджменту вони будуть найбільш корисні?

Я викладаю емоційну компетентність для всіх рівнів персоналу компаній. Це допомагає співробітникам на нижніх рівнях усвідомлювати, що мотивує їх на роботу, а що ні. Вони стають більш продуктивними і, як наслідок, більш щасливими на роботі, вчаться новим способам вирішення проблем з колегами та родичами.

Для менеджерів вкрай важливо бути емоційно компетентними, якщо вони хочуть добитися успіху, працюючи з іншими людьми. Якщо вони не враховують цей фактор, їхні підлеглі не зможуть використовувати весь свій потенціал.

Емоції вищої ланки менеджменту впливають на успіх будь-якої нової програми. Їм необхідно знання емоційної компетентності для планування організаційних програм розвитку.

Стрес заважає роботі. Чи не стає спонтанність і емоційна розкутість менеджера приводом для виникнення стресових ситуацій для самого менеджера та оточуючих його людей?

Емоційна компетентність не дає людям дозвіл висловлювати свої емоції. Навпаки, реально оцінюючи свої вчинки, люди отримують можливість здійснювати правильний вибір і знизити вплив стресу. Коли ми розуміємо природу своїх емоцій, ми здатні вберегти свої відчуття та своє сприйняття від спотворення. А це відкриває перед нами великі можливості.

Наведіть, будь ласка, найбільш яскраві приклади з Вашого практики.

Менеджер однієї компанії отримав лист по електронній пошті від однієї зі своїх співробітниць. Вона написала йому, що він приймає невірні рішення і, внаслідок цього, робить великі помилки. Ображений менеджер зв'язався зі мною до того, як відповісти на лист, так як знав, що у відповіді буде одна злість. Він сказав, що ця співробітниця хоче зайняти його місце. Я запитала, що поганого в тому, що йому вказали на помилки. Менеджер відповів, що співробітниця його не поважає і вважає некомпетентним. Я запропонувала своєму клієнтові написати кривдниці рівно те, що він думає: лист змусив його відчути себе некомпетентним у менеджменті, заподіяв йому біль і викликав злість. І запропонувала запитати співробітницю, чи хоче вона налагодити їхні взаємини. Коли менеджер написав про те, що відчуває (замість того, щоб висувати зустрічні звинувачення або намагатися підкреслити її недоліки), жінка, у відповідь, поділилася своїми відчуттями. Вона вважала, що він намагався виконувати частину її обов'язків, щоб підкреслити її непрофесіоналізм. Жінкам у компанії складніше, ніж чоловікам, їм потрібні не вороги, а друзі. Потім менеджери домовилися про те, як вони будуть спілкуватися. Поділившись своїми почуттями, вони зрозуміли, що відбувалося насправді, і змогли вирішити конфлікт.

Інша історія. Один з моїх клієнтів отримав підвищення і був призначений начальником нового відділу. За останній час його компанія звільнила багатьох співробітників, і він не хотів здатися невдячним. Він боявся, що не зможе впоратися з обов'язками, а необхідність максимально викладатися придушувала його. Я пояснила йому, що первинне призначення мозку - захищати нас. Занепокоєння - сигнал того, що нам можуть заподіяти шкоду. Потім я спитала, що для нього найстрашніше. Він відповів, що може не сподобатися оточуючим або допустити грубу помилку, яку помітить начальник. При цьому він розумів, що це не може послужити причиною звільнення. Тим не менш, він вже обміркував свою нову кар'єру на випадок відставки. І як тільки він усвідомив, що йому немає про що турбуватися, йому стало набагато краще.

Якщо ми не зізнаємося в своїх страхах, вони переповнюють наш мозок. Коли ми погоджуємося, що відчуваємо занепокоєння або тривогу, в нашій владі досліджувати наслідки та визначити, що може статися. Як правило, ми можемо впоратися з будь-якими наслідками, якщо знаємо та розуміємо, що відбувається насправді. Емоційна компетентність допомагає нам бачити все набагато ясніше.

leader3000.ru
29.04.2010

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Петр
Чувствуется полная некомпетентность М.Рейнольдс в психологии. Жаль, что у нее слабенькое образование

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!