Osvita.ua Бізнес-освіта Акредитація бізнес-шкіл Роль акредитації бізнес-шкіл і програм MBA
Роль акредитації бізнес-шкіл і програм MBA

Навіть якщо ви ще тільки починаєте знайомитися з бізнес-школами та програмами МВА, ви, швидше за все, зіткнетеся з поняттям акредитації

Роль акредитації бізнес-шкіл і програм MBA

Акредитація бізнес-шкіл і програм MBA, як правило, помітно виділяється спеціальними позначеннями на сайтах бізнес-шкіл, у проспектах та інших рекламних матеріалах. Деякі з цих позначок належать міжнародним акредитаційним агентствам, а деякі - локальним, або пов'язаним з конкретною галуззю, якщо програма МВА має конкретну спеціалізацію.

Акредитація програм або бізнес-шкіл?


Найбільшими й найбільш значущими для акредитації програм MBA та бізнес-шкіл є три міжнародні організації: Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB), European Foundation for Management Development European Quality Improvement System (EFMD`s EQUIS) і Association of MBAs (AMBA). Із трьох згаданих організацій дві проводять акредитацію бізнес-шкіл - AACSB та EQUIS - у той час як AMBA акредитує окремі програми.

Багато провідних світових бізнес-шкіл мають акредитацію всіх трьох організацій, що, у свою чергу, робить їх дуже привабливими і для роботодавців, які шукають найталановитіших випускників, і для висококваліфікованих викладачів, які прагнуть продовжити підготовку майбутніх світових лідерів бізнесу, а також для здобувачів ступеня MBA, які хочуть навчатись у кращих бізнес-школах світу.

«Кандидати повинні вміти розрізняти національну акредитацію, яка, як правило, вимагає досить високої якості від програм, і міжнародну акредитацію, яка найчастіше набагато більш вимоглива», - каже професор Хуліо Ургел, заступник генерального директора з операцій та якості EFMD.

Акредитація як мірило репутації бізнес-школи


«Репутація є ключовим фактором, коли мова йде про вибір бізнес-школи, - підкреслює Марк Стоддард, менеджер з акредитації проектів у AMBA. - Роботодавці не тільки запитають, чи є у вас ступінь MBA, а й поцікавляться школою, в якій ви навчалися, причому в деяких програм репутація може бути кращою, ніж в інших. Ви можете виміряти якість програми MBA, перевіривши, чи має вона потрібні акредитації».

Проте, якщо школа не може похвалитись акредитацією всіх трьох міжнародних організацій, а в деяких випадках взагалі жодною з них, це не обов'язково означає, що школа не варта вашої уваги. Як і у випадку з рейтингами, результат навчання за програмою МВА для кожного конкретного слухача повністю залежить від того, що він хоче отримати.

«Акредитація важлива, тому що вона гарантує якість та академічний рівень програми і школи», - каже Пілар Вісенте Маесе, директор приймальної комісії в IE Business School в Іспанії.

Акредитації проти рейтингів


«Кандидати повинні вивчати, як школу або програму оцінюють різні організації й рейтинги, оскільки різні рейтинги мають різні критерії та цілі. Потенційні студенти повинні звернути особливу увагу на ті рейтинги, які найбільш тісно пов'язані з їх професійними та особистими цілями, - радить Пілар Вісенте. - Звісно, акредитація та рейтинги будуть відображати тільки частину загальної картини, і кандидати повинні вивчати ситуацію далі, беручи участь у заходах і розмовляючи зі студентами та випускниками MBA, щоби зрозуміти, що ця школа їм підходить».

Як і Пілар Вісенте, Стоддард з AMBA консультує кандидатів, щоб уникнути підміни акредитацій рейтингами бізнес-шкіл при виборі програми. «Рейтинги складено на підставі обмеженого діапазону кількісних критеріїв, і вони можуть змінюватися з року в рік», - каже Стоддард.

«Міжнародні рейтинги, і національні рейтинги в меншій мірі, є цінним доповненням до міжнародної акредитації, але це не еквівалентна альтернатива, - стверджує Ургел з EFMD. - Рейтинги оцінюють лише обмежену кількість елементів програми або школи. Однак, незважаючи на це обмеження, посил, що з’являється при наявності авторитетної міжнародної акредитації або періодичній появі у верхній частині поважних міжнародних рейтингів, часто, але не завжди, такий: це дуже хороша школа чи програма».

«Проте, - продовжує Ургел, - цей посил більш грунтовний, а, отже, більш достовірний за наявності акредитації. Саме через цю причину серйозні та надійні рейтинги дуже часто враховують у своїх критеріях те, яку акредитацію має школа чи програма».

Акредитація MBA: стандарт для бізнес-шкіл


Ось що каже Джон Елліотт, менеджер з маркетингу та комунікацій UTS Business School в Австралії: «Коли кілька шкіл змагаються на одному ринку й мають однакову акредитацію, рейтинги можуть дати майбутнім студентам корисний додатковий інструмент для оцінки якості запропонованих шкіл і програм».

Саме на переваги та властивості, які оцінюють рейтинги та акредитації, кандидатам дійсно треба звернути увагу. Якщо їх ідеали не збігаються з акредитацією або рейтингом, це не слід сприймати надто серйозно.

«Акредитація забезпечує поріг стандартів для бізнес-шкіл, - каже Нунзіо Квакуареллі, керуючий директор QS Quacquarelli Symonds. – У кожній акредитації організація загострює увагу на своїх критеріях, тому вони вимірюють різні речі. Кандидат повинен розуміти, яку акредитацію отримала школа чи програма і чому, перш ніж приймати рішення. Важливо, щоби школа була акредитована як локально, так і на міжнародному рівні».

Richard Burns, topmba.com

TopMBA
20.04.2013

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!