Osvita.ua Бізнес-освіта Навчання та/або розвиток?
Навчання та/або розвиток?

31 січня відбулася чергова зустріч професіоналів в області HR в стінах бізнес-школи «МІМ-Київ»

Навчання та/або розвиток?

Спікером в рамках т. зв. HR-кафе виступив Петро Холявчук, директор Київського Інституту Тренінгу, запропонувавши увазі аудиторії тему «Навчання та розвиток в організації: критичний огляд методів та їх можливостей».

Передумовою зустрічі став той факт, що сьогодні терміни «тренінг», «семінар», «практикум», «презентація», «коучинг», «мозковий штурм», «лекція», «стратегічна сесія», «наставництво» та ін нерідко сприймаються і використовуються як синоніми, що невірно - це принципово різні методи, які ефективні для досягнення різних цілей.

Петро поділився власним баченням різниці між поняттями навчання та розвитку. «Навчання - це отримання нової інформації, знань, умінь і навичок. Розвиток стосується особистості. Розглянемо як приклад теми продажів. Продажу можна навчати - допустимо, якщо досвідчений продавець передає свої знання менш досвідченому через наставництво. Але якщо мова йде про допомогу продавцю у розумінні свого стилю продажів, його можливостей і обмежень, тут слід говорити про розвиток ». Крім того, на думку спікера, якщо навчання часто може здійснюватися людиною самостійно, то для розвитку зазвичай потрібен партнер - воно найчастіше відбувається в міжособистісній взаємодії.

Петро також нагадав: варто враховувати не тільки сам формат заходу/інструменту, але і його результат. Навіть те найефективніше, що спрямоване на розвиток людини, не може вважатися таким, якщо після нього не відбувається ніяких змін особистості.

Освіта.ua
13.02.2013

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!