Osvita.ua Освіта за кордоном Середня освіта Статті International Baccalaureate або A-level: що допоможе вашій дитині?
International Baccalaureate або A-level: що допоможе вашій дитині?

Як мати, яка спостерігала за посиленим навчанням свого сина за програмою Міжнародного бакалавріату (International Baccalaureate - IB) і нині спостерігає за навчанням дочки, я хочу поцікавитися чи існує кращий вибір між програмами A-level та IB

International Baccalaureate або A-level: що допоможе вашій дитині?

Чи справді один кращий за інший? Чи є програма IB, як деякі школи хотіли б змусити нас думати, "новою панацеєю" для вступу до ВНЗ? Чи є програма A-level застарілим шляхом до університету?

Пет Джевітт, реєстратор у Королівському коледжі Ethelberga в Йорку, говорить: "Пропонуючи програму IB, ми отримуємо конкурентну перевагу, а студенти визнану всіма кваліфікацію".

Університети, мабуть, схвалюють це: новий золотий стандарт гарантованого навчання за кордоном, який представляється привабливим, якщо згадати вступну гонку цього літа.

З іншого боку, Брайан Хікмор, колишній керівник школи Mougins у Франції, каже: "Попри те, що думають люди, коли справа доходить до прийому в університет, не так багато відмінностей між програмами IB і A-level. Це застарілий спосіб мислення".

У результаті суперечливих думок, коли робиш вибір для своєї дитини, дотримуючись їх, можна сильно заплутатися. Так що дозвольте мені навести два приклади.

Мій 19-річний син ходив у міжнародну школу, де не було нічого окрім програми IB, яку нам подали як кращий вибір. Озираючись назад, розумію, що це було помилкою. Студент програми IB вивчає шість предметів: три на високому рівні і три на стандартному, куди входять математика, як природнича дисципліна, англійська і хоча б ще одна іноземна мова.

Мовна компонента (у тому числі обов'язкове розширене есе на 4000 слів) знизила підсумкову оцінку мого сина. Він вважає, що йому треба було змінити школу, щоб складати іспити з A-level, де він міг би зосередитися на інженерних дисциплінах, якими він і хотів займатися. Його сестра, будучи всебічно розвиненою, добре справляється з іспанською, біологією, математикою, англійською, мистецтвом і антропологією. Вона поняття не має, чого вона хоче: викладати англійську? Стати мистецтвознавцем? Археологом або гуманітарним працівником у Південній Америці? Вона залишила собі широкий спектр варіантів, і програма IB підтримує її в цьому.

Девід Майлз - заступник директора в школі Gresham в Норфолку, яка пропонує, як програму IB, так і програму A-level, може запропонувати об'єктивний погляд. Він говорить: "Програма IB більшою мірою має загальноосвітній характер, у той час як A-level приділяє більше уваги вивченню окремого предмета".

Чи правда, що програма A-level дає глибокі знання, а IB широкий світогляд? Частково. Майлз продовжує: "Це не означає, що програмі IB не вистачає академічної суворості. До трьох предметів високого рівня будуть підвищені вимоги, що дасть учневі високий рівень знань".

Він каже, що саме тому провідні університети пропонують учням на програмі IB приділяти велику увагу загальному балу, а також оцінками з предметів високого рівня. Досвід мого сина підтверджує це, але якщо програма IB дійсно не відповідала устремлінням дитини, її загальний бал може бути серйозно скомпрометований низькими оцінками з одного із предметів, що тягне донизу весь підсумковий результат. А в університеті мого сина має значення його оцінка з англійської.

Пан Майлз визнає, що учні націлені на природничі науки, математику, або предмети з високим вмістом природничо-наукових знань, такі як інженерна справа або медицина, могли б краще показати себе в A-level.

Як можна давати поради студентам, таким як мій син, коли стикаєшся з аргументами, що проголошують один шлях, більш безпечним для вступу до університету?

"Якби нам потрібно було дати раду кандидату в цьому питанні, нам слід було б бути практично впевненими, що він зможе впоратися з розширеним освітнім світоглядом, так само як і з високими стандартами таких предметів як математика та природничі науки, перш ніж рекомендувати шлях IB", - каже пан Майлз.

Виходить, що один вибір краще для деяких дітей, ніж інший? Так, каже директор школи Gresham, Філіп Джон, і з багатьох причин. Деякі учні цінують широту кругозору, деякі контакти під час уроків, деякі з них більш нерішучі, ніж інші.

"Деяким дітям більше підійшла б програма A-level для того, щоб потрапити в обраний ними університет на обраний ними курс", - говорить він, але додає, що важливо мати на увазі, що реальні шанси потрапити в Оксфорд чи Кембридж будуть вищими, якщо "заробляти оцінки" на A-level, але більше шансів довести їх спроможність - на програмі IB.

Популярність програми IB серед деяких університетів є результатом кількох факторів: IB менше страждає накачуванням оцінок, ніж A-level і добре готує до університету. Пан Джон каже, що студенти IB, які пройшли до університету розповідають йому, що вони краще підготовлені, і їм легше пристосуватися до університетського курсу, ніж їх друзям після A-level.

Розклад занять моєї дочки вимагає від неї серйозної зрілої роботи - IB дає навчальне навантаження, яке на п'ять занять на тиждень перевищує аналогічний розклад A-level. Навчальний план, з його розширеними есе, світовою літературою і компонентами теорії пізнання, означає, що вона займається величезною кількістю досліджень широкого спектру.

Доктор Джеф Паркс, директор з прийому в Кембриджі прокоментував ситуацію минулого року, коли викладачам потрібно було приймати рішення зі спірних абітурієнтів: "учні IB мали більше шансів, ніж їхні ровесники з A-level". "Тому що IB виявляє відмінності краще, ніж A-level, якщо ми вагаємося у виборі, ми швидше зробимо пропозицію учневі IB, ніж учневі A-level", - пояснює він. Але нещодавнє введення ступеня A* в A-level "дало нам механізм, за допомогою якого ми можемо вирішити наші сумніви аналогічно тому, як ми робили це з абітурієнтами, які навчалися за програмою IB".

Пан Майлз каже, що школярі з Gresham, що займалися за програмою IB, минулого року отримали "у 1,5 рази більше місць в університетах, ніж наші учні A-level".

Така статистика, здавалося б, підтримує аргумент про те, що хоча університети все більше підтримують програму IB, школи, що займаються різними дітьми за різними навчальними програмами, у кінцевому підсумку, досягають того, що і потрібно учням: допомогти їм вступити до університету.

Автор: Антея Роуен, The Telegraph. Переклад з англійської Освіта.ua.

Освіта.ua
25.08.2011

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!