Osvita.ua Освіта за кордоном Новини освіти за кордоном Вивчення Public Relations в Німеччині: ключ до професійного успіху
Вивчення Public Relations в Німеччині: ключ до професійного успіху

Серед відомих людей можна знайти чимало прикладів того, коли PR-галузь стала успішним стартом

Вивчення Public Relations в Німеччині: ключ до професійного успіху

Що дають PR-технології для особистого зростання? Думка експертів.

Канцлер Німеччини Ангела Меркель (Angela Merkel) почала свою політичну кар'єру наприкінці 1989 року в прес-службі опозиційної партії НДР "Демократичний прорив".

Вже через кілька місяців її призначили заступником прес-секретаря першого і єдиного демократичного уряду Східної Німеччини. Як склалася її кар'єра згодом - відомо.

З посади прес-секретаря німецької партії "зелених" починала і її співголова Клаудіа Рот (Claudia Roth). Успішну кар'єру в PR-галузі зробила і "перша леді" Німеччини Беттіна Вульф (Bettina Wulff), дружина нещодавно обраного федерального президента. Випадки, коли професіонали в області Public Relations домагаються успіхів далеко за її межами, не така вже й рідкість.

На думку професора менеджменту комунікацій Гюнтера Бентеле (Günter Bentele), такий розвиток кар'єри можна вважати закономірністю. "Для роботи у сфері зв'язків з громадськістю потрібно володіти цілою низкою якостей, які дозволяють домогтися успіху і в інших областях. Крім того, прес-секретарі в силу своєї професії зустрічаються з важливими людьми, що теж збільшує їхні шанси просунутися по кар'єрі", - вважає експерт.

PR можна вивчати у багатьох вузах Німеччини

Саме в Лейпцігському університеті, де викладає Гюнтер Бентеле, на початку 90-х років було відкрито перше в Німеччині відділення PR (з англійської Public Relations перекладається як "зв'язки з громадськістю"). Зараз цю спеціальність можна вивчати як у державних, так і в приватних вузах. Все частіше це призводить до того, що на вакантні місця в прес-службах і PR-агентствах шукають саме випускників спеціалізованих відділень, упевнений експерт у галузі Public Relations Карл-Мартін Обермаєр (Karl-Martin Obermeier).

     

Почати кар'єру в журналістиці і через кілька років перейти в PR - це спрацювало б 10 років тому. Але часи змінилися. Для роботи в сфері Public Relations сьогодні необхідні знання в сфері економіки і маркетингу, яких навчання на факультеті журналістики не дає. Тому в майбутньому буде все складніше отримати роботу прес-секретаря без спеціальної освіти", - підкреслив Обермаєр.

"Випускники - як гарячі пиріжки"

За словами Гюнтера Бентеле, у випускників факультету зв'язків з громадськістю проблем з пошуком роботи, як правило, не виникає. "Були часи, коли наших випускників роботодавці розбирали, як гарячі пиріжки", - згадує він.

Через світову економічну кризу вакансій стало менше, але в даний час ситуація на ринку праці знову поліпшується.

"Багато хто з випускників вже під час навчання налагоджують контакти з підприємствами під час практики й отримують контракт відразу після захисту диплома", - зазначив Гюнтер Бентеле.

Невід'ємним етапом підготовки для успішного старту є стажування, попереджає професор Обермаєр. "Навчання в університеті необхідно доповнювати практичним досвідом. Практика в PR-агентствах і прес-службах компаній під час канікул познайомить з трудовими буднями в цій сфері і дасть зрозуміти, чи підходить вам ця професія", - говорить він.

Висока зарплата

Старання у навчанні окупляться з лишком, впевнений Гюнтер Бентеле. Вже на старті випускники відділень PR отримують досить високу зарплату. "Робота менеджера зі зв'язків з громадськістю оплачується значно краще, ніж, наприклад, журналіста. Зарплати піарників - одні з найвищих серед випускників вищих навчальних закладів", - розповідає професор.

За даними Німецької асоціації зі зв'язків з громадськістю (Deutsche Public Relations Gesellschaft), зарплата прес-секретаря в перші роки кар'єри складає близько 32,5 тисяч євро на рік. Співробітники на керівній позиції отримують більше 48 тисяч євро.

Перспективи для іноземців

А Карл-Мартін Обермаєр бачить і хороші можливості для іноземних випускників німецьких вузів, які планують повернутися на батьківщину. Знання, отримані на одному з відділень PR в Німеччині, безумовно, стануть в нагоді тим, хто мріє працювати у прес-службах німецьких або міжнародних компаній у своїй країні.

Автор: Ольга Демидова

Deutsche welle
05.08.2010

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!