Osvita.ua Освіта за кордоном Вища освіта Рейтинги університетів світу «U-Multirank» – новий глобальний рейтинг вишів
«U-Multirank» – новий глобальний рейтинг вишів

На порталі «U-Multirank» всі бажаючі можуть порівняти виші, які їх цікавлять

«U-Multirank» – новий глобальний рейтинг вишів

Цифри – це його професія. Однак з таким величезним обсягом даних ще не мав справи навіть професор Франк Ціґеле. Це інформація про понад 850 вищих навчальних закладів із 74 країн світу, більш ніж 1000 спеціальностей і 5000 навчальних програм, а також опитування понад 60000 студентів. Усе це зведено в новому міжнародному рейтингу вишів «U-Multirank», який започаткувала Єврокомісія.

Професор Ціґеле працював над цим рейтингом п'ять років разом з колегами з німецького Центру розвитку вищих шкіл і нідерландського Центру політичних досліджень вищої освіти. У вівторок, 13 травня, науковці представили новий мультимедійний портал у Брюсселі.

«Це найбільший та перший міжнародний рейтинг, в якому представлені всі типи вищих навчальних закладів, – зауважив дослідник у розмові з Deutsche Welle. – «U-Multirank» побудовано зовсім не так, як інші міжнародні рейтинги на зразок «Shanghai Ranking», «Times Higher Education Ranking» чи «QS-Ranking». У цих рейтингах, – пояснює Ціґеле, порівнюються виші тільки одного типу – дослідницькі університети міжнародного спрямування, яких у світі насправді зовсім небагато – від трьох до п'яти відсотків від кількості всіх ВНЗ.

Більше запитань і відповідей

Натомість на порталі «U-Multirank» студенти, ректори, науковці, учителі та школярі можуть порівняти виші, які їх цікавлять у першу чергу. Які університети пропонують отримати докторський ступінь зі твоєї спеціальності? Наскільки успішні випускники цього вишу? Скільки студентів навчаються в одні групі? На ці та інші запитання повинен дати відповіді новий рейтинг.

Єврокомісія фінансує до 2017 року проект «U-Multirank», і він обходиться у близько мільйон євро на рік. У центрі уваги нового проекту – європейські виші. Серед 63-х німецьких університетів, які потрапили в рейтинг, дуже хороші оцінки за багатьма критеріями здобули Технічний університет Мюнхена, приватний університет Віттен-Гердеке та університет Ерлангена-Нюрнберга.

Водночас близько третини вишів з рейтингу знаходяться поза межами Європи. У сфері вищої освіти відбувається інтенсивний міжнародний обмін, який теж необхідно враховувати, каже Франс ван Вугт, науковець із Центру політичних досліджень вищої освіти.

Успішні «новачки»


Працюючи над рейтингом, науковці порівнювали ВНЗ за 31 індикатором, які поєднані у п'ять категорій: наукова репутація вишу, якість навчання та навчального середовища, міжнародна спрямованість, передача знань та регіональна активність. Нині рейтинг охоплює такі спеціальності, як машинобудування, електро- й інформаційна техніка, економіка підприємств і фізика, але поступово повинен розширитись. Так, у 2015 році «U-Multirank» доповнять психологія, інформатика та медицина.

Серед понад 850 вишів на новому порталі є близько 300, які досі не були представлені в жодному з відомих міжнародних рейтингів. Професор Ціґеле цим пишається. «Чимало з цих вишів сприймають міжнародні рейтинги так само скептично, як і ми. Але наш вимогливий аналіз даних переконав їх у тому, що в цьому рейтингу варто брати участь», – каже професор. За його словами, детальніше дослідження показує, що чимало з раніше «необстежених» ВНЗ показали відмінні результати у щонайменше одній категорії.

Чуйна статистика


Йон Філе із Центру політичних досліджень вищої освіти наводить приклад: «Якщо йдеться про кількість наукових публікацій, то тут лідирує Гарвард. Та коли йдеться про передачу знань, то існує багато хороших європейських вищих шкіл, які краще співпрацюють із промисловістю, аніж відомі американські університети».

Критику багатьох різних даних зі студентської, наукової та навчальної точки зору неможливо порівнювати між собою, науковці її спростовують. «Ми використовуємо дуже конкретні емпіричні методи, які враховують різницю культур і навіть різноманітні очікування студентів», – пояснює професор Ціґеле.

Наприклад, науковцям відомо про те, що австрійські студенти зазвичай дуже критично налаштовані у стосунку до вишів своєї країни, як і те, що албанські студенти вважаються зовсім некритичними. Тому науковці використовують різні опитувальники й анкети в різних ситуаціях. Проект коштував науковцям неймовірних зусиль. «Але коли я нарешті зміг випробувати його, то отримав справжнє задоволення», – резюмує професор Ціґеле.

DW.de
01.07.2014

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!