Osvita.ua Освіта за кордоном Вища освіта Навчання в Англії Тенденції вищої освіти Великої Британії: студенти віддають перевагу коледжам
Тенденції вищої освіти Великої Британії: студенти віддають перевагу коледжам

Все більша кількість студентів Великої Британії бажає отримувати вищу освіту в коледжах, а ні в університетах

Тенденції вищої освіти Великої Британії: студенти віддають перевагу коледжам

З 353 коледжів в Англії, сьогодні 270 пропонують можливість здобуття вищої освіти, навчаючи близько 178 000 студентів (це близько 10% від загальної кількості студентів, які отримують вищу освіту).

Зазвичай програми вищої освіти в коледжах пропонуються в партнерстві з університетами. Зараз багато коледжів пропонують дворічну програму та отримання базового ступеню, в якій скомбінована теорія та викладання навичок, необхідних для роботи.

Провчившись після цієї програми рік в університеті, можна отримати "повну" вищу освіту. Все більше коледжів надають можливість завершити вищу освіту у своїх стінах.

Є й інші опції - отримати національний сертифікат про вищу освіту (higher national certificate (HNC) або національний диплом про вищу освіту (higher national diploma (HND), що еквівалентні першому і другому року навчання в університеті та які при додатковому навчанні теж можна перетворити на диплом про вищу освіту.

Однією з найбільших переваг отримання освіти в коледжі, а не в університеті є економія фінансів. За словами Пет Бекон (Pat Bacon), президента Асоціації коледжів та директора Коледжу Святої Олени, плата за навчання в Англії за програмою вищої освіти в коледжі звичайно нижче (близько 2 000 фунтів на рік, а в університетах рік навчання може коштувати до 3225 фунтів для студентів з Британії та Європейського Союзу).

"Це робить коледжі більш доступними для студентів, які хвилюються з приводу фінансових зобов’язань по закінченні навчання", - каже пані Бекон. Як показують результати останнього опитування студентів, середній борг за навчання становить порядку 23000 фунтів.

Але багато хто віддає перевагу коледжу не лише з метою економії; причиною також може бути і співвідношення "ціна-якість". Як правило, в групах менше людей, викладачі використовують більш практичний підхід до навчання, існує більше можливостей для взаємної підтримки.

"Ми проводимо політику відкритих дверей", - говорить Майк Франка (Mike Franco), старший викладач з вищої освіти в Коледжі Святої Олени. "Тому якщо студент "застряг" на якій-небудь темі або відчуває, що не зрозумів який-небудь матеріал, ми можемо надати йому необхідну індивідуальну підтримку. Ми також можемо точно показати студентам, що їм потрібно для поліпшення своєї бази знань. Я не впевнений, що студенти у типовому університетському середовищі можуть отримати настільки якісне викладання".

Саме ця причина і спонукала 20-річну Саванну Бейлі (Savannah Bailey) піти вчитися до місцевого коледжу, а не вступати до університету.

У 18 років вона "не відчувала себе досить дорослою", щоб їхати далеко. Зараз вона отримує дворічний базовий ступінь у галузі моди в Новому Нотінгемському коледжі (New College Nottingham).

Майку Теннер (Mike Tanner) було всього 17, коли він закінчив коледж і також не відчував себе готовим їхати до університету. Він обрав дворічний базовий ступінь у Брістольському міському коледжі (City of Bristol College), де успішно отримав диплом з графічного дизайну. "У групі нас було всього 15 чоловік, і я вже знав більшість викладачів, тому не відчув, що зробив великий крок на шляху до диплома про вищу освіту", - каже він.

Життя вдома з батьками і робота по 16 годин на тиждень на місцевому підприємстві оптової торгівлі дозволили Теннеру залишатися на плаву фінансово. Після отримання базової освіти він планує підвищити свою кваліфікацію до рівня вищої освіти, провчившись рік в університеті Плімута (Plymouth University). Він припускає, що за три роки навчання його студентські зобов’язання складуть всього 7000 фунтів.

"Дуже багато чого залежить від упевненості і мотивації", - каже пан Франко. "Ми знаємо всіх наших студентів і надаємо їм індивідуальну підтримку, де можемо, а це відбивається на їх результатах. Ми зберігаємо велику кількість наших студентів, і результати у нас такі ж, як у місцевих університетів, якщо не краще, особливо коли мова йде про вищі бали".

Коледжі також пропонують студентам більше гнучкості, каже Шейн Чоуен (Shane Chowen), віце-президент з фахової освіти Національного Союзу Студентів.

"Я дуже підтримую вищу освіту в коледжах, тому що це гнучка схема, хороше співвідношення ціни і якості, що сьогодні життєво важливо. У коледжах є велика кількість різних можливостей, більш коротких за часом програм, наприклад, базовий ступінь, який пізніше можна доповнити. Умови вступу теж більш гнучкі, коледжі часто враховують попередній досвід роботи".

Критики можуть заперечити, що, хоча в коледжах менше групи і більш практичний підхід до навчання, студенти не отримують спілкування з лекторами, які беруть активну участь у дослідженнях, публікуються в журналах і пишуть книжки.

Але тут можуть критися й недоліки. Для таких викладачів викладання може стояти в списку пріоритетів набагато нижче досліджень, а в коледжах пріоритетом є саме студенти.

Якщо плата за навчання в університетах буде збільшуватися, тоді інтерес до вищої освіти в коледжах може почати зростати пропорційно. Але як оцінюють роботодавці випускників коледжів у порівнянні з випускниками університетів?

Г-н Франко каже, що диплом коледжу підтверджується університетом-партнером, так що роботодавці повинні розглядати його нарівні з дипломами інших освітніх установ. Він підкреслює, що нещодавні випускники Коледжу Святої Єлени продовжили освіту за програмою магістратури і самі стали викладачами. Один з випускників виграв серйозний конкурс у мережі супермаркетів "Теско" за схемою прийому випускників на роботу.

"Якщо потенційний студент питає мене, як, на мій погляд, роботодавці оцінять той факт, що він віддав перевагу коледжу, я питаю, що для студента важливіше - престиж навчального закладу або якість освіти. Зазвичай вони вибирають друге. Підхід до вищої освіти в коледжах дає студентам прекрасний шанс розвитку їхнього потенціалу, що дійсно має значення".

Educationuk.org
28.07.2010

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!