Osvita.ua Освіта за кордоном Вища освіта Навчання в Австралії Перші враження стипендіатки австралійського вузу Griffith University
Перші враження стипендіатки австралійського вузу Griffith University

Інтерв`ю з Анною Іванченко, переможницею конкурсу, який організовувала агенція DEC спільно зі своїм стратегічним партнером, австралійським вузом Griffith University

Перші враження стипендіатки австралійського вузу Griffith University

Як ми вже неодноразово зазначали, для нас вельми важливо не тільки оформити студента на програму та благополучно відправити його навчатись, але й отримати від нього своєрідний feedback, чи-то нарис, невеликий відеозапис чи простий e-mail.

Дуже приємно, коли наші клієнти не скупляться на емоції, та відкрито розповідають про свої враження від перебування за кордоном на навчанні. Вдвічі приємно, коли враженнями діляться ті, хто поїхав навчатись завдяки своїм знанням, на стипендіальні програми.

Пропонуємо вашій увазі інтерв`ю з Анною Іванченко, переможницею конкурсу, який організовувала агенція DEC спільно зі своїм стратегічним партнером, австралійським вузом Griffith University.

Відзначимо, що університет Griffith (зокрема, його бізнес-школа) соціально орієнтована на підтримку талановитої української молоді.

DEC: Як ви дізнались про стипендії в Griffith University? До того як подати документи на цю програму ви вже подавались на інші стипендіальні пропозиції?

Колись дуже давно, ще навчаючись на 2-му курсі в інституті, я вирішила взяти участь в конкурсі, який організовувала Ваша компанія. Це був конкурс на здобуття безкоштовної поїздки в Великобританію на 2 тижні, на мовні курси. Я дійшла до фіналу, де я та інші фіналісти дружно гризли яблука у прямому ефірі каналу М1, аби з цього самого яблука дістати записку з назвою виграного призу. На жаль, поїздку я тоді не виграла, але враження залишились досить приємні. І, мабуть, вже тоді в моїй свідомості з`явилась думка про те, що конкурси – які б вони не були – це супер. Завжди цікавий і захоплюючий процес, незалежно від результату. Хоча, звичайно ж, позитивний результат куди приємніший. Це, як коли ти розгортаєш подарунок: спочатку стрічку розрізати, потім бантик, а всередині виявиться ще одна коробка… а саме найцікавіше попереду. Після цього заходу я взяла собі за правило відслідковувати появу різних конкурсів. Так зі щотижневого новинного дайджесту агенції DEC я й дізналась про конкурс. Як ви розумієте, сумнівів про те, чи брати участь в конкурсі чи ні, практично не було.

Що стосується інших стипендіальних програм, то потрібно сказати, що я ними активно цікавилась на 1-2 курсі університету. Намагалась подавати документи на студентський обмін в США (програма UGRAD). Починаючи з 3 курсу, почала активно працювати (паралельно з навчанням), тому часу на додаткову освіту не було, і всі сили були кинуті на перші кар`єрні кроки. Але вже після закінчення ВНЗ я почала задумуватись над отриманням ступеня MBA, вибирала ВНЗ, порівнювала програми, в принципі починала збирати пакет документів. Однак в якийсь момент зрозуміла, що ще не готова до MBA. Досвід роботи є, але недостатній. Знання є, але хотілося б більше. Вік також "зелений". Так з`явилась думка про необхідність поглиблення знань у тих областях, які мене цікавлять через різноманітні навчальні програми (включно з грантами) та стажування. Практично в той же час, я прибічник ідеї про те, що нічого не відбувається просто так, дізнаюсь про конкурс.

DEC: На якій спеціальності ви будете навчатись в Griffith і що закінчували в Україні?

В Україні в 2008 я закінчила Запорізький інститут економіки та інформаційних технологій, отримала ступінь магістра за спеціальністю економічна кібернетика. В Австралії я отримаю ступінь магістра з маркетингу. Тут думаю, необхідно пояснити, що свою кар`єру я присвятила інформаційним технологіям та моделюванню бізнес-процесів за такою економічною спрямованістю, як управління ланками поставок, і достатньо часто стикалась з окремими елементами маркетингу: наприклад, управління попитом, взаємовідносини з клієнтами і т.п. Працюючи в достатньо формалізованій частині операційної діяльності, мені було достатньо важко зрозуміти "мистецьку" натуру маркетингу, тим більш що помилки цього "мистецтва", як правило, дуже згубно впливають на іншу операційку і дуже дорого коштують підприємствам. Зараз в Україні, та і на всьому пострадянському просторі про маркетинг, яким він повинен бути на справді, тільки починають дізнаватись. Звідси виникає багато конфліктів між нашими теоретиками-практиками самоучками, які працюють чисто емпірично, та західними теоретиками-практиками. Дізнатись, де лежить істина – це моє завдання на наступний рік!

DEC: Як ви оцінювали свої шанси на перемогу в конкурсі?

Так як конкурс проводився серед випускників ВНЗ цього року і тих, хто випустився на рік раніше, я розуміла, що з одного боку у мене є переваги у вигляді отриманого досвіду роботи (практично 5 років), і що більш важливо – чіткого позиціонування себе з точки зору подальшого професійного та кар`єрного росту. З іншого боку, я прекрасно розуміла, що поряд зі мною в конкурсі беруть участь талановиті молоді люди, які також чимало досягли в житті, показали себе з найкращих сторін, можливо, мають більш високий рівень знання англійської мови, можливо, вони присвятили більше часу та уваги написанню есе. Так що сумніви були. А як же без них!

DEC: Австралія досить таки екзотичний напрямок для українців – не відлякував цей факт перед подаванням документів?

Ні, скоріш навпаки – розохочував. Я дуже люблю подорожувати, нова країна для мене – це новий Всесвіт. А тут іще і не тільки нова країна, але і зовсім інший континент на іншому кінці землі! Австралія – це дійсно екзотика. Потрібно відмітити, що можливість продовжувати навчання в Європі чи США зараз вже не здається такою диковиною і розкішшю. Завдяки активному маркетингу більшість вузів вже стали ближче. Пиши есе, проходь співбесіди, займай кредит в банку – і вперед. Америка і Європа однозначно стали ближче. В той же час Австралія залишалась в тіні, хоча насправді вона має ту саму, бездоганно англійську, систему освіти, хороші ВНЗ, привабливі програми. Можливо, саме тому така "темна конячка" здалась мені найбільш привабливою. Австралія – дійсно екзотична країна, не така як всі, все вверх ногами. Перебуваючи тут, пересвідчуюсь в цьому кожен день! Ось куди б не поїхала точно, так це на полюса – холоду боюсь…

DEC: Як плануєте будувати свою кар`єру по закінченню навчання?

Я однозначно продовжу кар`єру бізнес-консультанта, тільки тепер до направлення управління ланками поставок додасться ще й маркетинговий напрямок, особливо та його частина, яка знаходиться у стику функціональних направлень: планування, комунікації, розробка та запуск нових продуктів і т.п. З часом я планую перейти від вирішення проблем операційних до стратегічних. На питання "чи хочу я після закінчення програми зайнятись "чистим" маркетингом" відповім – ні. Мені цікаво вивчати роботу підприємства як цілісного організму, як єдиної системи. Звичайно, неможливо, та і не потрібно, бути широким спеціалістом, так сказати майстром на всі руки, однак не мати представлення про те, з чого починається діяльність компанії також не можливо. Адже робота будь-якої компанії в будь-якому бізнесі починається з вивчення споживача, його потреб і розробки ідеї про те, як його потреби задовольнити, та ще й одночасно з цим отримати прибуток. Зараз виробляти можуть все, але от продати продукт…

DEC: Опишіть свої емоції, коли дізнались про перемогу (кому першому повідомили про те, що виграли, як відреагували друзі і т.п.).

Дуже зраділа. В першу чергу поділилась новиною з рідними. Друзям і колегам прийшлось трошки почекати – я повідомила їм про Австралію тільки тоді, коли були практично готові документи. Що стосується реакції друзів, то більшість чомусь реагувало з коментарями: "О! Чудово, а ближче нічого не було?" Багато розпитували деталі, що це за конкурс, які умови. Одним словом, Австралія стає ближчою!

DEC: Розкажіть, як у вас проходить зараз адаптація?

Адаптація проходить нормально. Чесно кажучи, різницю в часі (+7 годин) я практично не відчула. Достатньо було 1 раз добре виспатись після перельоту. Зараз в Австралії середина зими, в середньому +16. З ранку і ввечері холодно, а ось вдень навіть трохи жарко. Приходиться носити з собою весь гардероб! Я б порівняла цю погоду з українським вереснем. Відношення до погоди у місцевих та заїжджих зовсім різне: поряд можуть стояти люди в майках і куртках, осінніх чоботах і капцях. На диво навіть зараз деякі місцеві та гості Голд Косту купаються в океані. Що не перестає дивувати – так це природа. Реліктові дерева, незвичайні квіти, папуги літають і кричать… дуже схоже на планету Пандора з фільму «Аватар».

Що стосується проживання, то мене тепло зустріла і прийняла австралійська сім`я з 3 дітьми, яка окрім мене здає кімнати ще 2 студенткам з Кореї і Китаю. Так що в нас досить велика, весела і гучна сім`я!

Що стосується навчання, то зараз у мене 2-х тижневий орієнтувальний тиждень, який дається спеціально для того, щоб студенти познайомились з вузом (територія мого кампуса просто величезна, я нарахувала приблизно 30 корпусів), з його правилами і розпорядком, записались на предмети, вирішили всі свої проблеми з житлом/ транспортом і т.п. Для іноземних студентів спеціально проводяться заходи з адаптації у вузі/ знаходженню нових друзів. Заняття почнуться вже через тиждень.

DEC: Які предмети будете вивчати?

Чим відрізняється наша українська система освіти і австралійська, так це тим, що є обов`язкові предмети і предмети на вибір. Всього протягом семестру (у мене їх 2) вивчаються 4 предмети. Обов`язковими в цьому семестрі у мене будуть інтегровані маркетингові комунікації (Integrated Marketing Communications переводжу дослівно, так як аналогів у російському перекладі не зустрічала) і маркетингові дослідження, на вибір – підприємницький інноваційний маркетинг (Entrepreneurial Innovative Marketing аналогічно) і брендінг та інновації в роздробі. У другому семестрі – стратегічний маркетинг, поглиблене прийняття рішень споживачами (Advanced Consumer Decision Making), на вибір – брендінг і міжнародні маркетингові стратегії і операції (International Marketing Strategies and Operations, аналогічно).

DEC: Що б ви порадили хлопцям й дівчатам, які думають про те, аби взяти участь у подібних конкурсах, про навчання за кордоном?

Однозначно брати участь в конкурсах, намагатись вступати на стипендіальні програми, стажування, курси, будь-які навчальні програми, загалом, у всьому, що знайдете і будете вважати цікавим для себе.

По-перше, як я писала, це дійсно захоплюючий процес! Відчуття невідомого і інтрига, маленьке, але все ж таки пригода… Подавши документи в один вуз чи програму, не зациклюйтесь, завжди продумуйте запасний план, а краще декілька. Наприклад, мій конкурс продовжувався більше року, жити одними надіями на перемогу протягом року – це утопізм. Тому я протягом цього часу продовжувала активно працювати, займалась спортом, робила ремонт в квартирі, їздила за кордон.

По-друге, чим більше ви берете участь, тим більше впевненості в собі ви знаходити. Ви навчаєтесь писати чіткі лаконічні есе, доки пишете – ще раз обдумуєте і позиціонуєте себе в суспільстві, професії або кар`єрі. Ви обираєте свої пріоритети, обираєте себе. Проходження інтерв`ю навчить вас слухати, представляти себе і переконувати. Пам`ятаєте, в дитинстві ми грали в гру "купи слона". Так ось це практично те саме, тільки тепер цей слон – ви самі!

По-третє, навіть якщо ви пройдете тільки половину, третину або меншу частину конкурсу, в будь-якому випадку ви залишитесь у виграші, тому що ви "набиваєте руку". Можливо самі того не помічаючи, ви скоро зрозумієте, що пишете есе значно швидше, вже маєте заготовлені відповіді на деякі питання, немає страху йти на співбесіду, тому що ви вже знаєте, як воно зазвичай проходить.

Деякі мої друзі, на питання "чому б тобі не взяти участь в цьому конкурсі" відповідають, що ще не готові, що немає часу… Так, з одного боку, потрібно бути з самого початку хоча б трохи впевненим в своїх силах, але з іншого боку, неможливо здобути цю впевненість і досвід просто сидячи на дивані. Попит не вдарить у ніс, так що пробуйте, вам це стане у нагоді!

Агенція DEC дякує Анні Іванченко за допомогу у підготовці інтерв`ю і бажає успішного навчання!

Освіта.ua
05.08.2010

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!