Osvita.ua Освіта за кордоном Вища освіта Статті Професійно-технічна освіта за кордоном
Професійно-технічна освіта за кордоном

Вибір програми професійно-технічної освіти в іншій країні дає ряд переваг, у плані розширення кругозору, розвитку мови та надбання практичних навичок, які мають безпосереднє відношення до роботи

Професійно-технічна освіта за кордоном

Не дивно, що цей шлях обирає багато студентів, зацікавлених у кар’єрному зростанні, як вдома так і за кордоном. Крім того у деяких країнах випускники професійних навчальних програм можуть залишитись працювати.

Нова Зеландія

Одна з найпопулярніших країн для студентів професійних програм – Нова Зеландія. Тут працюють понад двадцять технічних та політехнічних інститутів, не рахуючи великої кількості приватних програм, які пропонують професійне навчання та тренінги різних рівнів. Іноземні громадяни можуть отримати студентську візу на термін до чотирьох років стаціонарного навчання з правом працювати 20 годин на тиждень.

Однак майбутнім студентам варто пересвідчитись, що вони цілком розуміють вимоги до володіння англійською мовою, перед отриманням візи. За словами Лізи О’Браян з Уелпаркського коледжу природної терапії, розташованого у Окленді, від цього сильно залежить курс, який вони можуть собі дозволити. Наприклад, у її коледжі потрібно набрати 5.5 балів на тесті IELTS, аби отримати сертифікат масажиста, диплом з йоги чи сертифікат або диплом з аромотерапії, у той же час для всіх інших курсів потрібен результат у 6.0 балів, згідно з сайтом коледжу.

Уелпаркський коледж природної терапії – це приватний навчальний заклад, який пропонує студентам курси для здобуття сертифікатів, дипломів чи бакалаврського рівня, що дають можливість працювати у сфері природного оздоровлення. Його діапазон програм у галузі природничої терапії включає натуропатію, інтегративну терапію тіла, фітотерапію, харчування та аюрведу (тип індійській медицини). Через власний сайт, коледж набирає від 15 до 20 іноземних студентів щороку.

Більше 50 відсотків з них, за словами О’Браян, за рахунок сприятливої іміграційної політики Нової Зеландії отримують візу випускника (Graduate Job Search visa), що дозволяє залишатись у країні на 12 місяців, шукаючи роботу. «Після цього ми не маємо точних даних, скільки з них залишаються у Новій Зеландії, - каже вона, додаючи, що студенти з високим рівнем охоче мігрують до Японії чи Великої Британії. Знайшовши роботу, можна подовжити візу на два, а у окремих випадках, на три роки, перебуваючи у категорії «Від навчання до роботи» (the Study to Work category).

Канада

Канада - ще одна країна, де іміграційний клімат усміхається іноземним студентам. «З досягненням зрілості ринку англійської мови, - розповідає Девід Унсіа з Ніагарського коледжу, Онтаріо. – Все більше 18-27 річних студентів, які раніше просто хотіли вивчати англійську мову, тепер надають перевагу канадській системі вищої освіти, так як вона дає чудове знання мови укупі з академічним рівнем, що дозволяє студентам досягати успіху у різних сферах».

У Канаді межа академічної та професійної освіти досить розмита, Унсіа розповідає, що Ніагарський коледж, що спеціалізується на туризмі та бізнес-менеджменті пропонує як чотирирічний бакалаврат, так і одно-, двох- та трьохрічні сертифікатні та магістерські програми.

Коледж пропонує курси з кулінарії та готельних послуг, та за словами Унсіа є одним з двох закладів, які навчають виноробству. На додаток до цих особливостей коледж пропонує студентам практику на «наших інноваційних кооперативах, де студенти можуть працювати на канадські компанії». Унсія додає: «Вартість також важливий пункт для іноземних студентів, а враховуючи, що вартість нашого навчання 10,800 канадських доларів ($11,196), ми за великим рахунком набагато дешевші за більшість приватних чи державних інститутів».

З 10 тисяч студентів коледжу, близько тисячі приїхали з-за кордону. Вони прибули з понад 70 країн; найбільший контингент складають вихідці з Китаю, Індії та Кореї – з цих країн приїжджає по сто студентів на рік. Однак за останні два роки значне зростання показують Росія та країни СНД, Мексика, В’єтнам, Багами та Колумбія.

На додаток до уже описаних переваг іноземним студентам також надається допомога у отриманні візи. «Одна з найсильніших сторін нашого коледжу – це наявність експертів з отримання візи. Вони допомагають студентам отримати студентські візи, дозвіл на роботу, робочі візи та мультивізи для відвідування Сполучених Штатів», - пояснює він. Інша перевага – це щорічні відвідини коледжу представниками імміграційної служби Канади та Департаменту національної безпеки, які пояснюють студентам процес імміграції до Канади та розповідають про отримання американської мультивізи.

За словами Унсії за останні п’ять років відбулися значні зміни у системі. Наприклад, зараз студенти можуть працювати за межами кампусу вже через шість місяців навчання, а дозвіл на роботу для випускників тепер означає, що вони можуть працювати у будь-якій галузі, а не лише у сфері, яку вони вивчали. «Ці зміни зробили Канаду значно привабливішою для навчання іноземних студентів, - розповідає він. – Так як вони мають гарантії роботи та можуть обирати кращі умови праці в інших компаніях, не боючись, що втратять шанс залишитись у Канаді».

Отримання дозволу на постійне проживання, ще одна можливість для іноземців, які закінчили курс професійного навчання в Канаді. «Імміграційна програма Canadian Experience Class, як пояснюють представники імміграційної служби, щодо цього абсолютно чітка, - розповідає Унсія. – Вперше реалізована у 2008 році, вона дає можливість іноземним студентам із канадською освітою та досвідом роботи, отримати право на постійне проживання. На додаток до цього є провінційні ініціативи, як наприклад програма Ontario’s Provincial Nominee Program, що дозволяє канадським компаніям наймати випускників-іноземців та давати їм право на постійне проживання».

Велика Британія

До недавнього часу Велика Британія також провадила політику, щодо заохочення іноземних студентів вступати на професійні програми. «Однак через нещодавні зміни британської імміграційної політики студентам зараз значно простіше вступити на курс загальної чи академічної англійської, ніж на професійний курс», - розповідає Шейн Вілкунсон, заступник директора британської бізнес-школи Bournemouth Business School International.

«Це нещастя, - додає він. - Що багато так званих «фальшивих коледжів» фокусувалися на професійній освіті. Останні зміни правил отримання візи – результат саме цих зловживань. Але вийшло так, що зараз візу важко отримати навіть для справжніх професійних курсів». За його словами, його власний коледж склав список країн, студентів з яких він не приймає через прогнозований ризик відмови у видачі візи. «Ми розуміємо, що такий список – це дуже сумно та суперечить нашій політиці недискримінації, але пріоритет – зберегти наш надійний статус (Highly Trusted Status) у Прикордонній службі Великої Британії», - зазначає він.

Тим не менше коледж все ще приймає понад 200 іноземних студентів на рік, 95 відсотків з яких прибуває з Близького та Далекого Сходу, Росії та країн колишнього СРСР, Туреччини та Південної Америки, розповідає Вілкінсон. На його думку, серед іноземних студентів популярністю користуються програми з менеджменту, юриспруденції та фінансів. «Це, можливо, найбільш універсальні програми для перспективної кар’єри у себе вдома».

Лондонський коледж міжнародної бізнес-освіти також набирає чимало іноземних студентів – близько 100-125 на рік – з різних країн: Кореї, Туреччини, Японії, Іспанії, Бразилії, Колумбії, Італії та Франції, на курси, що включають бізнес-менеджмент, бізнес-фінанси та адміністрування, міжнародний маркетинг, зв’язки з громадськістю та маркетингові комунікації.

Консультант Ради коледжу Ніл Пірс вірить, що професійна кваліфікація відкриває перед іноземними студентами більш широкі кар’єрні можливості, «які часто ведуть до того, що студенти мають можливість їхати у інші країни на тимчасове чи постійне проживання». На думку Пірса такі студенти в основному мотивуються не переїздом. «Вони зацікавлені у навчанні в інтернаціональному середовищі, аби розширити власний кругозір та набути практичних професійних навичок, настільки швидко, наскільки можливо, які покращать їхні кар’єрні перспективи та, які вони зможуть одразу застосувати у роботі, зазвичай, але не завжди, повернувшись додому».

Одна з переваг професійної освіти над академічним курсом – це те, що загалом професійні програми дешевші, розповідає він, особливо враховуючи, що більшість з них значно коротші за академічні програми. «Не кожен іноземний студент може собі дозволити три роки платити за навчання та проживання у іншій країні… Однак, значно більша кількість студентів можуть дозволити собі скромнішу плату за навчання та проживання протягом трьох-шести місячних професійних тренінгів з певного прикладного предмету».

Крім того, Пірс наголошує на тому, що зараз не йдеться про вибір між професійною та академічною освітою. «Більшість зараз потребує обидві, - наголошує він. – Більшість студентів зараз вступають на професійні програми після здобуття освітнього ступеню з академічних дисциплін (ну, або у процесі навчання). Для таких студентів практична, заснована на навичках, зорієнтована на кар’єру природа професійного навчання, що ми пропонуємо, доповнює теоретичну базу, отриману під час академічного навчання».

Австралія

Як і в Канаді австралійська система значно гнучкіша за традиційну британську. Як вважає Амджад Ханче, виконавчий директор Австралійського інституту професійної освіти (АІПО) у Північному Сіднеї, австралійська освітня система створена, аби забезпечити безперервний процес навчання. Тут професійний шлях – найбільш прийнятна можливість вступити до університету, а професійний сертифікатні чи дипломні програми створені для покращення навчального досвіду.

У АІПО дипломні програми доступні у сфері бізнесу, фінансів, менеджменту чи туризму, що приваблює як іноземних так і австралійських студентів. Однак, не зважаючи на це, нормативний клімат Австралії уже не такий сприятливий для іноземних студентів як був колись.

Як пояснює Сімон Крафт, директор Австралійської мовної школи, під час правління уряду Говарда, до кінця 2009 року за рахунок сертифікатних та дипломних курсів у професійних галузях, таких як перукарська справа та кулінарія, багато людей отримали постійне місце проживання у Австралії.

Курси продавалися на цій основі та були б, як результат, дуже популярні. Однак, він коментує: «В кінці кінців, деякі не дуже добросовісні коледжі пожертвували якістю задля отримання короткотермінових прибутків». Наприкінці 2009 року австралійський уряд вирішив припинити зв'язок між цими програмами та правом постійного проживання, задля того аби викорінити сумнівні інститути.

«Немає потреби казати, що кулінарія та перукарська справа втратили свою привабливість для людей, що хотіли отримати право постійного проживання, майже одразу, - розповідає він. – Однак, зараз людей, зацікавлених у імміграції до Австралії, притягують курси сантехніків, медсестер, автомеханіків та спортивного і рекреаційного менеджменту, крім того у вищій освіті інженерна справа також набирає популярності завдяки гострій нестачі кадрів, викликаній бумом у гірничій справі».

Крафт зазначає, що іноземні студенти часто просять поради, що їм робити. «Офіційно поради може давати лише зареєстрований агент з імміграції, тому ми мало, що можемо їм розповісти. Однак перше про що ми запитуємо студента, який цікавиться професійним курсом, наприклад теслярства, щоб отримати право постійного проживання, «Чи ви дійсно хочете бути теслею?». Це може звучати цілком очевидним, - каже він. - Але в минулому студенти записувались на курс просто аби отримати право постійного проживання, а не тому, що зацікавлені у професії. Це ризиковано, адже, як ми розповідаємо студентам, австралійський уряд може переглянути, які роботи будуть у Списку кваліфікованої міграції (Skilled Migration List) взагалі без попередження, як вони це зробили у лютому 2010 року».

На щастя, професійно-освітній курс за кордоном може дати набагато більше, ніж право на імміграцію. Шанс отримати професію на обраній програмі у хорошому закладі, здобути міжнародний досвід, покращити рівень мови та отримати хороший старт для досягнення довгострокових кар’єрних цілей – сильна мотивація для великого числа студентів, що обирають цей шлях.

Language Travel Magazine. Переклад Мирослав Гришин Освіта.ua.

Освіта.ua
11.07.2011

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!